Vanliga frågor
Vilken tid kan jag beställa?
Vi levererar under Systembolagets öppettider med sista beställning i appen 2h innan butikerna stängs för dagen. Generellt sätt gäller mån-fre mellan 10-18 och lör 10-13. Andra tider kan förekomma under helgdagar, vilket vi självklart meddelar om i appen.
Vad är leveransavgiften?
Avgiften varierar beroende på volymen som beställs, ju fler produkter desto tyngre för den som levererar och därmed ökar även leveranskostnaden.
Behöver jag lägga till ett foto av mitt ID vid registrering?
Ja, för att hävda att alla användare är över 20 år innan de gör en beställning ber vi varje användare att ladda upp ett foto av sin identitet. Samma ID måste presenteras för föraren vid leveransplatsen för att bekräfta den information vi har registrerat. Vi matchar alltid ID mot Polisens databas för att säkerställa att det är giltigt.
Finns det en åldersgräns?
Du måste ha fyllt 20 år för att handla via oss, samma regler som hos Systembolaget och enligt svensk lag.
Hur fungerar era leveranser?
Du beställer dina varor i appen. Därefter kommer ett bud med leveransen till önskad adress. Vi skannar din legitimation för att bekräfta att du är 20 år eller äldre.
Är eran tjänst laglig?
Självklart! Vi har säkerställt att vi följer all lagstiftning som är relaterad till leverans och marknadsföring av alkohol, där alla parter som är involverade i tjänstekedjan agerar väl inom lagen.

